Δημ. Καμμένος: Κοινά στοιχεία στα ναυάγια του “Εξπρές Σάμινα” και του “Αγία Ζώνη”

Ο βουλευτής και αντιπρόεδρος της Βουλής Δημ. Καμμένος

Σε μια σειρά επισημάνσεων για τα μεγάλα ναυάγια με αναγωγές και συνδυασμούς στα αίτιά τους προβαίνει ο βουλευτής των Ανεξαρτήτων Ελλήνων και αντιπρόεδρος της Βουλής Δημήτρης Καμμένος σε δήλωσή του με αφορμή τα 17 χρόνια από το πολύνεκρο ναυάγιο του “Εξπρές Σάμινα”.

Μεταξύ άλλων θυμίζει ότι το «Εξπρές Σάμινα» δεν διέθετε Πιστοποιητικό Ασφαλείας, ότι η ισχύς του πιστοποιητικού που είχε εκδοθεί από τον ΚΕΕΠ είχε λήξει στις 17 Αυγούστου 2000 και πως ταξίδευε με προσωρινό πιστοποιητικό, κάτι, που είναι ζητούμενο και τώρα με τη βύθιση του “Αγία Ζώνη 2”

Στη δήλωσή του ο κ. Καμμένος τονίζει:

“Σήμερα συμπληρώνονται δεκαεπτά χρόνια από το ναυάγιο του πλοίου «Εξπρές Σάμινα» έξω από την Πάρο, με αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους 81 άνθρωποι και να θεωρηθεί η δεύτερη μεγαλύτερη ναυτική τραγωδία μετά τη βύθιση του οχηματαγωγού «Ηράκλειον» στη Φαλκονέρα, το Δεκέμβριο του 1966. Το «Εξπρές Σάμινα» εκτελούσε δρομολόγιο με αρχικό προορισμό τον Πειραιά και τελικό τους Λειψούς.

Ο λιμενάρχης Πάρου, Δημήτρης Μάλαμας, έχασε τη ζωή του εκείνο το βράδυ, κατά τη διάρκεια της επιχείρησης για τη διάσωση των ναυαγών. Η έκθεση που παρέδωσαν μετά από 12μηνη έρευνα οι διορισμένοι πραγματογνώμονες στον Ειδικό Εφέτη Ανακριτή, κινούνταν κυρίως γύρω από τις τεράστιες παραλείψεις του προσωπικού, αλλά και τις τεράστιες ελλείψεις του πλοίου. Ο τέως πρόεδρος της ΠΕΜΕΝ κ. Τούσσας, ανέφερε πως το «Εξπρές Σάμινα» δε διέθετε Πιστοποιητικό Ασφαλείας, ότι η ισχύς του πιστοποιητικού που είχε εκδοθεί από τον ΚΕΕΠ είχε λήξει στις 17 Αυγούστου 2000 και πως ταξίδευε με προσωρινό πιστοποιητικό του Διεθνούς Κώδικα Ασφαλούς Διαχείρισης. Ο 55χρόνος εφοπλιστής – αντιπρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Minoan Flying Dolphins και πρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστικών Ακτοπλοΐας, Παντελής Σφηνιάς έδωσε τέλος στη ζωή του.

Προσφάτως, ήρθαμε εκ νέου αντιμέτωποι με το ναυάγιο του Δεξαμενόπλοιου «Αγία Ζώνη», στη Σαλαμίνα που είχε ως συνέπεια την τεράστια οικολογική καταστροφή του Σαρωνικού κόλπου, το οποίο επίσης δεν γνωρίζουμε αν είχε άδεια πλεύσης και τα αναγκαία έγκυρα έγγραφα, που εξασφάλιζαν την ασφαλή του πλεύση στις θάλασσες. Ας ελπίσουμε τα περιστατικά αυτά, να αποτελέσουν την αφορμή προκειμένου να αποφευχθούν στο μέλλον παρόμοια λάθη και παραλείψεις εις βάρος ανθρώπινων ζωών. Η σκέψη μας είναι στους συγγενείς και φίλους των θυμάτων που αποχωρίστηκαν αδίκως τους δικούς τους με τόσο άδοξο τρόπο.”